wtorek, 17 stycznia 2012

classic white loaf


Szybki, bialy chlebek drozdzowy, ktory wypiekam, gdy mam za malo zakwasu lub czasu na wyrastanie z jego udzialem.


skladniki

700 g mąki pszennej chlebowej
1 lyzka soli
25 g masla
1 lyzeczka cukru
2 lyzeczki drozdzy suszonych
150 ml mleka
300 ml cieplej wody


Przesiac mąke do duzej miski, dodac sol,drozdze, wymieszac. Dodac roztopione maslo, cukier, mleko i wode. Wymieszac a nastepnie wyrobic gladkie ciasto. Jesli potrzeba dodac wiecej wody lub mąki, aby ciasto bylo plastyczne i ladnie sie formowalo. Przykryc folią i odstawic do wyrastania w cieplym miejscu na godzine. Ponownie wyrobic na oproszonej mąką powierzchni i uformowac jeden duzy lub 2 mniejsze bochenki. Umiescic w wysmarowanej maslem i posypanej bulką formie,(ew 2 keksowkach).

Ponownie przykryc folia i odstawic na ok pol godziny.
Piekarnik nagrzac do 220 st C.
Mozna przed pieczeniem posypac mąką lub posmarowac roztrzepanym jajkiem.
Piec w 220 st przez 15 min, obnizyc temp do 200 st i piec jeszcze 20-25 min.
Studzic na kratce.





Chleb jest bardzo smaczny, wiec polecam wszystkim jak alternatywny do pieczywa na zakwasie.

8 komentarzy:

  1. Zapisuję do zrobienia..Pięknie wygląda..

    OdpowiedzUsuń
  2. przepis pochodzi z mojej ulubionej ksiązeczki, bardzo polecam, szybki i smaczny chlebek. Wkrotce jego modyfikacja, tez ciekawa wersja, zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Basiu Twoje chlebki to juz mistrzostwo swiata:) Ja zaraz robie zaczyn na nasz domowy klasyk:) buziak

    OdpowiedzUsuń
  4. Jolus daleko mi jeszcze do twoich "klasykow"

    OdpowiedzUsuń
  5. Z wielką chęcią wykorzystam ten przepis, bo to jest taką 'buła' o którą mnie dręczy moja Zuzia. W końcu będę mogła jej upiec:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie wygląda! Z dżemem bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje drożdżowe wypieki zawsze powodują mój niemy zachwyt .Cudo

    OdpowiedzUsuń
  8. Asiek- zachecam gorąco i buziaki dla Zuzi
    Majanko-dla Ciebie z dzemem, czestuje sie, prosze..
    Lutka- a ja do Ciebie wpadam na mięsko...

    OdpowiedzUsuń