poniedziałek, 30 lipca 2012

kruche ciasto z jabłkami i budyniem


Przepis dostalam bardzo dawno od kolezanki Krysi, ktorej ciasta bardzo mi smakowaly.
Wszystkie, ktorymi sie ze mną podzielila, mam do dzis i chetnie z nich korzystam.

Kruche ciasto z dodatkiem jablek i budyniu doskonale wyglada, pachnie i smakuje.
Serdecznie polecam




skladniki

3 szklanki mąki

3/4 szklanki cukru

1 kostka margaryny

1 cukier waniliowy

3 lyzeczki proszku do pieczenia

3 zoltka 2 lyzki smietany lub mleka




Zarobic ciasto,podzielic na 2 czesci
Jedną wylozyc do blaszki natluszczonej i posypanej bulka tartą, drugą schowac do lodowki.





3 budynie smietankowe zagotowac na 1 litrze mleka.

7-8 jablek pokroic w osemki,ulozyc na ciescie

zalac gorącym budyniem

drugą czesc ciasta wylozyc na budyn.Piec ok godziny w 180 st C

Dodatkowo 15 min przed koncem pieczenia wylozylam na ciasto piane ubitą z pozostalych 3 bialek.



U nas w koncu sloneczko, wiec korzystamy- nie tylko my ale i nasze zwierzaki
Luna


i Diana


i jeszcze Diana z Fredem





19 komentarzy:

  1. mmm jabłka i budyń, pychota. Straszną mam ochotę na coś jabłkowego,muszę upiec jakąś szarlotkę, a tymczasem podprowadzam Ci wirtualny kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. alez zapraszam, wirtualnie ale serdecznie- częstuj sie do woli

      Usuń
  2. Och Luna, jaka jest śliczna! Nie wiadomo co dziś podziwiać bo i ciasto pyszne, a i zwierzaczki urocze:)
    Basieńko, jutro zapraszam do mnie, bo będzie post o który mnie kiedyś prosiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu jestem u Ciebie codziennie a i jutro bedę z pewnoscia. Ciekawa jestem tego postu...
      Lunka jest niesamowita, uwielbiamy ją podobnie jak reszte zwierzaczkow.

      Usuń
  3. Wspaniale wygląda to ciasto. Budyń i jabłka fajnie do siebie pasują.
    Piękniutkie macie zwierzaczki. A czy Fred to świnka morska? My mamy świnkę:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu Fred to swinka, albo raczej swinek- jedyny facet w tym zwierzecym towarzystwie.
      Na ciacho zapraszam...

      Usuń
  4. Ciasta z jabłkami i budyniem są pewnie pyszne, nigdy nie robiłam takiego, owszem z samymi jabłkami. Ciasto wygląda bardzo pysznie z dodatkiem budyniu, więc na pewno spróbuję, a króliczki są urocze, małe śliczne puchatki ;) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Samantho sprobuj koniecznie, mam nadzieje,ze wersja z budyniem rowniez Ci sie spodoba. Kroliczki to nasze slodkie rozrabiaki, prawda, ze urocze?

      Usuń
  5. Tym razem to ja się wpraszam do Ciebie .Pycha ,już widzę i prawie czuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bedzie mi bardzo milo goscic Ciebie, zapraszam serdecznie

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dorotko ja tez uwielbiam takie kombinacje, ogolnie przepadam za ciastami i moja dieta zawsze zaczyna sie "od jutra".

      Usuń
  7. Basiu zwierzaki cudne, co jedno to piękniejsze:) ...a co do ciasta to uwielbiam połaczenie budyniu i jabłek:) buziolek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kochana te zwierzaczki uwielbiamy, są rozkoszne-wszystkie. Przyjedziesz to sama sie przekonasz.

      Usuń
  8. Ale piękne pyszczki:)) u mnie w domu już same 'stare konie' a króliczka też kupiliśmy:)))
    a taki sernik to ja uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu widzialam Twoje pupile, krolisia tez - ja rowniez przepadam za czworonogami, zmagam sie z futrem i trocinami fruwajacymi po domu ale to cena jaką trzeba zaplacic za posiadanie zwierzaczkow.

      Usuń
  9. Ale piękne pyszczki:)) u mnie w domu już same 'stare konie' a króliczka też kupiliśmy:)))
    a taki sernik to ja uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń

  10. jabłka i budyń muszę to zrobić - pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń