niedziela, 9 grudnia 2012

pyszne i szybkie ciasto czekoladowe


W zasadzie powinno nazywac sie kakaowe, bo bazą jest wlasnie kakao a nie czekolada, lecz smak jest tak intensywny, ze mozna smialo zaliczyc go w poczet tych czekoladowych. Puszyste, aromatyczne, w czekoladowej polewie, do zrobienia w kilka minut nie licząc oczywiscie pieczenia ale to robi się samo.




przepis pochodzi z fantastycznej ksiazki


skladniki

275g mąki samorosnącej, ja mialam zwyklą pszenną do ktorej dodalam lyzeczke proszku do pieczenia i lyzeczkę sody
50g kakao
250g cukru
150ml oleju
350ml wody


piekarnik nagrzewamy do 170 st C
Forme keksową lub tortownice smarujemy maslem i posypujemy bułką tarta

Umieszczamy w misce skladniki sypkie, mieszamy, dodajemy olej i wode i wszystko ponownie mieszamy drewniana lyzką. Przelewamy do foremki i pieczemy do godziny. Moj piekarnik poradzil sobie w 40 min - ciasto bylo gotowe.
Po wystudzeniu mozna polac polewą. Ja uzylam polewy z czarnej i bialej czekolady.
Kilka kostek czekolady bialej rozpuscic z 2-3 lyzkami smietany, podgrzewac do rozpuszczenia. To samo z gorzka czekoladą. Polac ciasto tworząc zeberkę.




serdecznie zapraszam




28 komentarzy:

  1. Taki kawał dobrego ciacha z taką polewą rozgrzałby moje serducho + kawka oczywiście

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto jest suche i niesmaczne... nie polecam ja się na tym przepisie zawiodłam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi przykro, mnie przepis sie spodobal i jak widac na zdjęciach ciasto nie wyszlo suche a smaczne jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Eee tam- zawsze znajdą się takie marudy. Ciasto pewnie wyszło suche, bo było zbyt długo w piekarniku albo w nieodpowiedniej temperaturze, a to już każdy musi sam zaoobserwować, bo każdy piekarnik jest inny. Tak jak autorka napisała w oryginalnym przepisie potrzeba godziny pieczenia, a u niej wystarczyło 40 min. U mnie było to 50 min na 180 stopni(bez termoobiegu) i ciasto wyszło pycha :)Szkoda tylko że nie miałam białej czekolady, bo z tą polewą to mi smaka narobiłaś :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, ze ciasto wyszło smaczne i, podobnie jak u mnie, nie było suche. Rzeczywiscie często musimy dopasowywac czas i temp pieczenia do swojego piekarnika, czasem kilka wypiekow sie nie uda,zanim dojdziemy do upodoban naszego sprzętu. Mam nadzeję, ze nastepnym razem bedzie z białą czekoladą... Pozdrawiam serdecznie i udanych wypiekow zyczę.

      Usuń
  5. Moje wyszlo rewelacyjne, jak brownies. Ale nie bedzie polewy tylko cukier puder I lody waniliowe. Dzieki za przepis, kopiuje do mojego notesu :) Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewuniu ogromnie sie cieszę, az sie oblizałam na samą mysl o połączeniu z lodami ...Pycha!

      Usuń
  6. Ciasto rewelacja rozpływa się w ustach. Jest bardzo mokre mimo nie przywierania do patyczka mam nadzieję, że taka konsystencja miała być =). Czas mojego wypiekania to 45 minut. Ciasto wzbogaciłam o dosypanie do masy rodzynek ponieważ bardzo je wszyscy lubią i łyżeczkę bitej śmietany na górę. Dziękuję bardzo za przepis. Pycha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziekuje za miłe słowa. Konsystencja za kazdym razem moze byc nieco inna w zaleznosci od wielu czynnikow, np uzytych produktow lub piekarnika. super pomysl z rodzynkami. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  7. Dzisiaj wybróbowałam Twój przepis i wyszedł koncertowo. Ciasto pycha. Do mojego użyłam kakao ciemne i ciasto wyszło bardziej "deserowe" dla koneserów:) Ale zastanawiam się, czy próbowałaś dodać kakao rozpuszczalne, typu Nescquik? Z takim kakao ciasto smakowało by zupełnie inaczej (oczywiście trzeba by było zmniejszyć ilość cukru...)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie probowalam takiego połączenia ale bardzo lubie wszelkie modyfikacje wiec z pewnoscia cos pokombinuje. Poki co bardzo ale to bardzo sie ciesze, ze jednak przepis sie sprawdza, zycze smacznego i dalszych udanych wypiekow. Pozdrawiam.

      Usuń
  8. Ja mam 13 lat. i dopiero zaczynam moją przygodę z wypiekami, szukałam bardzo łatwego przepisu na ciasto czekoladowe, a to jest bardzo łatwe ;D Ja jako trzynastolatka zrobiłam je bez problemu ! (bez pomocy mamy), ciasto pyszne i łatwe ! Poolecam !;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratulacje Nikolko, jestem pewna, ze jeszcze nie raz zaskoczysz wszystkich wspanialymi wypiekami, czego Ci z calego serca zyczę.

      Usuń
  9. ciasto jest rewelacyjne!!mokre,czekoladowe i takie jak szukałam od dawna!!dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coż mogę powiedziec, baaardzo dziekuje za miłe słowa i cieszę sie ogromnie, ze smakowało. Pozdrawiam

      Usuń
  10. Witam,
    ciasto wygląda przepysznie. Mam zamiar je zrobić, jednak zastanawiam mnie fakt, że nie ma w przepisie jajek, czy tak ma być? Chyba tak, skoro nikt nie zwracał uwagi... Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rzeczy samej, do ciasta nie dodajemy jajek, skladniki sypkie mieszamy tylko z wodą i olejem. Serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń
  11. Ciasto w smaku przepyszne ale brakuje mu tych jajek, trochę się rozpada :/ OLA

    OdpowiedzUsuń
  12. Olu jesli ta receptura nie okazała sie dla Ciebie trafiona, to mogę Ci polecic ciasto czekoladowe, ktore ostatnio zobaczylam u Joli. Jest pyszne i zawiera jajka, polecam:)
    http://www.blox.pl/komentuj/smakmojegodomu/2013/05/Ciasto-czekoladowe-z-jablkami-i-orzechami.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciasto jest pyszne!! Robimy juz je po raz kolejny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie się cieszę, mnie też bardzo smakowało, ale wiadomo-gusta są różne:)

      Usuń
  14. to ciasto nie ma jajek???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam, jajek rzeczywiscie nie ma, taki urok tego przepisu. pozdrawiam:)

      Usuń
  15. Witam. Woda do tego ciasta powinna być przegotowana letnia, zimna... ?

    OdpowiedzUsuń
  16. ja dodaję taką letnią prosto z kranu. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. czy ten przepis jest bez jajek ?

    OdpowiedzUsuń