wtorek, 24 kwietnia 2012

kruche ciasto z gruszkami


Lubie kruche ciasto w połączeniu z wszelakimi owocami, wykwintnie-jesli dolozymy pianki, masy budyniowe itd lub nieco szybciej, ale nie mniej smacznie w wersji podstawowej.
Okruszki chrupiącej kruszonki i mięciutkie, maziste wręcz nadzienie owocowe doskonale sie uzupelniają.
Dzis propozycja wykorzystania gruszek, bedzie smacznie, slodko i chrupiąco...


nadzienie gruszkowe

ok 7 srednich gruszek, obranych, pokrojonych w nieduze kawalki
2 lyzki soku z cytryny
3-4 lyzki mąki pszennej
szklanka cukru
1/4 lyzeczki soli
1/2 lyzeczki mielonego cynamonu
¼ łyżeczki gałki muszkatołowej

W średniej misce delikatnie wymieszać pokrojone gruszki i sok z cytryny , odstawić.
W osobnym naczyniu wymieszać mąkę, cukier, sól, cynamon i gałke muszkatołową. Dodac do gruszek i delikatnie wymieszać.


kruche ciasto

330g mąki pszennej
225g cukru
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1/4 lyzeczki soli
1/4 lyzeczki mielonego cynamonu
225g niesolonego masla, pokrojonego na male kawalki
1 jajko lekko roztrzepane

W misce wymieszac mąke,cukier, proszek do pieczenia, cynamon i sól . Dodać masło,posiekac z maką. Dodać jajko i wyrobic szybko ciasto. Polowe ciasta rozlozyc na wylozona papierem do pieczenia blaszke - u mnie tortownica. Ciasto w blaszce ponakluwac widelcem, posypac bulka tartą.
Na ciasto wylozyc nadzienie z gruszek, po czym przykryc drugą polową kruchego ciasta.
Wkladamy ciasto do nagrzanego do 200 st piekarnika i pieczemy ok 45-50 min.




Jesli lubicie takie ciasta, zapraszam na kawalek gruszkowego ciasteczka


czego chciec więcej?
Kawusia, pyszne ciasto, cieply wietrzyk i WIOSNA!




18 komentarzy:

  1. Anetko- jak nie lubic, to sie nie uda...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wykwintne smaki, pyszne ciasto !

    OdpowiedzUsuń
  3. Samantho- myslę, ze to ten rodzaj prostego w wykonaniu, szybkiego ciasta, ktore idealnie pasuje do popoludniowej herbatki i zadowoli większosc lasuchow...ale dla wybrednych mozna dodatkowo pokusic sie o warstwe pianki lub bezy-będzie wykwintnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Basiu, pysznie wygląda to ciasto , oj bardzo pysznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Majanko- co prawda to tylko kruche z owocami ale smakuje doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dla mnie samo kruche ciasto z owocami jest zachwycające...czysta poezja smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakieś okruszki jeszcze zostały ? Pycha

    OdpowiedzUsuń
  8. Arven- mnie tez smakuje..
    lutka- niestety, nawet okruszkow nie ma ale jest juz inne, tez pycha...zapraszam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Basiu takie najprostsze ciasta są najlepsze ....mi przypominają Babcię, która była mistrzynią ciasta kruchego:) a skoro już nawet okruszkó nie ma to częśtuję się tym drugim ciastem:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  10. o, a gdzie się podział mój komentarz?? coś mi je ostatnio wycina z blogspota:( .... świetne to ciacho Basieńko:) uwielbiam kruche, to takie proste, a jednocześnie pyszne ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jolunia- komentarze znikają? i to od Ciebie?- nie robcie mi tego! a na ciasto zapraszam, kochana, kawka tez sie znajdzie..

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasto robiłem po raz pierwszy w życiu. Zacząłem od tego przepisu. Teraz już jestem po 3 zrobionych blachach, w tym jedna z gruszkami reszta z jabłkiem. Wyszło rewelacyjnie, za każdym razem :P super smakowało z gruszkami. Polecam ten przepis ja sobie go już utrwaliłem na pamięć. Uciekam.... robić kolejną blaszkę :-p Pozdrawiam MaG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo sie ciesze, mam nadzieje, ze to bedzie pewniak i zawsze sie uda. Ja uwielbiam kruche z owocami,choc ostatnio robie z serem i galaretką- wychodzi fantastycznie. Pozdrawiam

      Usuń
  13. W poszukiwaniu ciasta z gruszkami natknęłam się właśnie na ten przepis, i to on własnie wpadł mi w oko :). Wszystkie składniki mam. Idę robić !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam nadzieje, ze sie udalo i smakowało rownie pysznie, jak nam:) serdecznie pozdrawiam

      Usuń
  14. Smakowało ogromnie :). A tak prezentowało się z góry ;)https://www.facebook.com/photo.php?fbid=732634246752540&set=a.140976732584964.26684.100000179148783&type=1&theater

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. baardzo sie ciesze, szkoda, ze nie potrafie odnalezc tej strony bo ogromnie ciekawa jestem tego zdjęcia. Jestem pewna, ze prezentowało sie przeslicznie:)

      Usuń