poniedziałek, 17 czerwca 2013

Tygrysie bułeczki



To był wyjątkowy tydzień.
Miałam juz przyjemnosc goscic jedną z krakowskich blogerek- (Asiu, najserdeczniej pozdrawiam:)) a tym razem, choc na bardzo krociutko odwiedziło mnie czworo wspaniałych ludzi. Agnieszka o wyjątkowym, cudownym głosie, ktorej moglabym sluchac godzinami, jej czarujacy mąz, teraz dodatkowo wiem, ze prawdziwy gentleman. Kobietę,ktorej dobroc mogłaby starczyc za wszystkie lekarstwa swiata, znaną szerokiej publice jako Anka Wrocławianka i jej wspaniałego męża, ktory tak cudownie pisze, ze wpisałabym go w poczet obowiązkowych autorow lektur szkolnych. To oczywiscie najkrotsza charakterystyka, na maksymalne skroty i obawiam sie, ze słow by mi brakło, gdybym chciała opisac wszystkie emocje, towarzyszące temu spotkaniu. Kochani, cudownie sie z Wami gawędziło ( a tak na marginesie- dopusciłam Was do głosu? bo jak zauważyliscie, gadatliwa bardzo jestem,,) i mam nadzieje goscic Was jeszcze wiele razy.
Nie mogę sie pochwalic jakims ekstra menu, ktorym podjęlam swoich gosci. Jako ze czasu nie bylo wiele, a duuuzo do powiedzenia i przedyskutowania, bo wszyscy uwielbiamy zwierzaczki, to i posiłek był skromny i szybki. Ale nie powiem, że sie nie starałam. Znalazłam przepis na oryginalne i smaczne bułeczki tygrysie i zaryzykowałam, robiąc je po raz pierwszy. Mam nadzieje, ze smakowały, choc asekuracyjnie upiekłam tez sprawdzone wczesniej bagietki czosnkowe. Pieczywko miało stanowic towarzystwo dla kapusniaku,ktory jako jedyne danie miał pozostawic niedosyt i pozwolic na skosztowanie porcji słodyczy w postaci tego, co wychodzi mi w miarę dobrze, czyli rolady smietanowej z owocami. Ale o tym innym razem, dzis bułeczki na tapetę.
Przepis znaleziony tu;

http://sprawdzonakuchnia.pl/tygrysie-buleczki-czyli-to-co-tygrysy-lubia-najbardziej/ ,



400 g mąki pszennej
60ml ciepłej wody
240ml ciepłego mleka
1 łyżeczka cukru
2 łyżki oliwy lub oleju
1 łyżeczka suszonych drożdży lub 8g świeżych
1 i 1/2 łyżeczki soli


Podgrzac lekko wodę z mlekiem, mąke wymieszac z drożdzami, solą i cukrem, połączyc z wodą z mlekiem, dodac oliwę i wyrobic elastyczne ciasto.
Pozostawic do wyrosnięcia, po czym uformowac bułeczki- z podanych składnikow wychodzi okolo 10 sztuk-i ułozyc na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryc i pozostawic do podrosniecia, przygotowując w tym czasie masę na tygrysią skorkę.


W tym celu potrzebujemy

120 g mąki ryżowej
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczkę suszonych drożdży
120 g ciepłej wody
1 łyżkę oleju
1 łyżeczkę cukru



Wymieszac skladniki na gęsta masę, pozostawic na 15 minut. Podrosnięte bułeczki posmarowac przygotowaną masą, dokładnie i dosc grubo, pozostawic na okolo pol godziny. Piec ok 30- 35 min w 180 st C.


Bardzo serdecznie wszystkim polecam i zapraszam a swoich gosci pozdrawiam najserdeczniej, jak tylko umiem:)

9 komentarzy:

  1. Świetne są te Twoje bułeczki !!! Oj podjadłabym je sobie jutro z masełkiem do porannej kawki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę przeszkod, zapraszam i bardzo polecam:)

      Usuń
  2. Basiu, bułeczki były pyszne i urokliwe, kapuśniaczek jak u mamy, a rolady pyszne, puszyste, aż mi ślinka leci na to wspomnienie. Jestem wciąż w jakimś uniesieniu, że tak miło wszystko wypadło. Musimy to powtórzyć, a ja jeszcze raz Ci bardzo dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana z największą przyjemnoscią, planuj najblizszy urlop ponownie w Irlandii ale zarezerwuj tez tydzien u nas:) Zawsze jestescie u nas mile widziani, a to w koncu tylko dwie godziny lotu. To jak, powtarzamy?

      Usuń
    2. Koniecznie Basiu, ale Ty myśl, jak możesz odwiedzić mnie. Bardzo bym chciała :)

      Usuń
    3. Jak spędzisz u nas kilka dni, to przyjdzie pora na rewanż. Umowa stoi? Cieplutko pozdrawiam:)

      Usuń
    4. To niezbyt uczciwa umowa, bo przecież ja już u Ciebie, choć krótko, byłam :)
      Wiadomo Basiu, że z miłą chęcią, więc czekajmy na okazję. Ja w każdym razie liczę na to, że znów się zobaczymy :)

      Usuń
  3. Nobody understands everything you have to have like you do.
    If you're planning on shopping around for diamond anniversary rings be sure to also find some good ideas about how to present the ring. Silver rings are something of a craze among the couples because they are relatively cheaper than other metals.

    My website - promise rings for her meaning

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to kiedyś na takie pieczywko rzeczywiście zamelduję się u Ciebie nawet bez zaproszenia .Pycha

    OdpowiedzUsuń