niedziela, 25 listopada 2012

serniczek czekoladowo pomaranczowy



Wiecie,jak lubie serniki.
Uwielbiam je, w kazdej postaci, nigdy mi sie nie znudzą.
Ten wyszperalam w swojej ulubionej ksiązce, troche zmodyfikowalam
BEST-LOVED PHILADELPHIA

Sernik czekoladowo- pomaranczowy w kolejnej odsłonie.



skladniki

1 kg sera na serniki
1/2 szklanki cukru
pol kostki masla
3 lyzki mąki ziemniaczanej
lyzeczka ekstraktu pomaranczowego
6 jajek
5-6 lyzek roztopionej, dobrej czekolady

spod- w przepisie gotowy z ciasteczek oreo, ja zrobilam z Digestive

300g digestive
50g roztopionego masla


Spod tortownicy wykladamy papierem do pieczenia a następnie rozkruszamy ciasteczka i lączymy je z roztopionym, ostudzonym maslem. Wykladamy mase ciasteczkową do tortownicy i odkladamy do lodowki na czas przygotowywania masy serowej.
Maslo ucieramy z cukrem, dodajemy ser, miksujemy, nastepnie kolejno po jednym zołtku, miksując dokładnie po kazdym, dodajemy mąke ziemniaczaną i ekstrakt pomaranczowy- będzie potem wyraznie wyczuwalny.
Na koniec łączymy mase serową z ubitą pianą z białek. Częsc ciasta( Ok 1/4 ) odkladamy do innej miski, łączymy z roztopioną i ostudzoną czekoladą i wykladamy na ciasteczkowy spod. Na to wlewamy reszte masy serowej, tę białą.
Pieczemy w 180 st przez godzine, studzimy w piekarniku. Po wyjeciu odkladamy do lodowki na kilka godzin, polewamy ulubioną polewą czekoladową.


Zapraszam serdecznie


moze jeszcze kawałeczek?






14 komentarzy:

  1. też uwielbiam serniki, a czekolada i pomarańcze to idealny duet :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda? zapraszam, porcja przygotowana.

      Usuń
  2. Z ogromną przyjemnością nominowałam Twój blog, szczegóły znajdziesz tutaj http://www.ewusiowesmaki.blogspot.com/2012/11/blogowa-zabawa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najserdeczniej dziękuje, niezmiernie mi milo.

      Usuń
  3. Serniczek wygląda bardzo smakowicie,tylko się częstować.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie Halszko porcja specjalna. Serdecznosci.

      Usuń
  4. Bardzo kocham serniki, a to połaczenie smaków jest bardzo smaczne i do tego świąteczne:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem Madziu o Twoim zamilowaniu do serniczkow,czesto wpadam do Ciebie na kawalek pysznego serowego ciacha...

      Usuń
  5. Serniki, to też moja słabość uwielbiam je i często eksperymentuje z różnymi dodatkami. Twój Basiu jest rewelacyjny i wygląda bardzo pyszniutko ! Wpadnę na kawałek. Buziaczki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem czekam niecierpliwie z serniczkiem i kawusią lub herbatką, jesli wolisz...

      Usuń
  6. Oj wiem Kochana jak lubisz serniki, oj wiem:) ... ja też,a le nie mam ich dla kogo piec ....może jak Olko podrośnie:) wielki buziaczek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolus dla mnie tydzien bez sernika jest tygodniem straconym, dobrze, ze u mnie zjadaja.. Buzka

      Usuń