sobota, 5 maja 2012

sernik z kokosowym ciastem


Natknęlam sie na ten przepis na jakims starym skrawku z gazety NAJ.
Cztery wysmienite serniki, z ktorych ten zaintrygowal mnie najbardziej ze względu na kokosowe kruche ciasto.
Ostatnio mam faze na kruche, ale z kokosem jeszcze nie robilam.


skladniki ciasta

30 dag mąki
5 dag wiorkow kokosowych
10 dag margaryny
2 jajka
zoltko
10 dag cukru pudru
lyzeczka proszku do pieczenia



masa serowa

75 dag twarogu
opakowanie budyniu waniliowego
15 dag masla
lyzeczka proszku do pieczenia
20 dag cukru
2 opakowania cukru waniliowego
3 jajka


Ciasto; Margarynę posiekac z mąką. Dodac pozostale skladniki, szybko zagniesc ciasto.
Uformowac z niego kule, owinąc w folie spozywczą i wlozyc do lodowki na 30 minut.


masa serowa; Maslo zmiksowac z cukrem i cukrem waniliowym.
Dodac jajka, twarog, budyn i proszek do pieczenia, utrzec na jednolita masę.


Ciasto podzielic na 2 czesci, rozwalkowac na prostokatne placki. Jeden wylozyc na dno natluszczonej formy, piec ok 5 min w temp 200 st C.
Wylozyc mase serową, przykryc drugim plackiem ( ja ten drugi pocielam na paski i ulozylam krateczke na warstwie serowej).Piec ok godziny w tej samej temp.( ja tradycyjnie pieklam poltorej godz w 160 st, tylko spod w 200 st)
Powystudzeniu ozdobilam polewą.

Zapraszam serdecznie


12 komentarzy:

  1. Dorotko- sernik jak sernik, ale z dodatkiem tego kokosowego ciasta smakuje pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :)
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A masa serowa w konsystencji jest jaka.. bardziej aksamitna, czy bardziej puszysta?:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kasiu- dziekuje i rowniez wspanialego weeekendu zycze
    Cukrowa wrozka- u mnie konsystencja wyszla raczej zbita i taka cięzka, ale mea culpa- zmielilam ser tylko raz, a mialam pelnotlusty. Przy 3krotnie zmielonym serku powinna wyjsc mazista. To raczej nie jest serniczek z gatunku tych puszystych, jajka dodawane w calosci, ciasto rosnie dzieki proszkowi do pieczenia.Jednak w smaku bardzo fajny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach, podoba mi się bardzo! Wiesz Basiu, jak kocham serniki:)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  6. Majanko- wiem, mam tak samo i dlatego bedzie u mnie bardziej serowo...

    OdpowiedzUsuń
  7. Serniczek marzenie:) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. dawno nie jadłam porządnego sernika :), częstuję się

    OdpowiedzUsuń
  9. Kasiu- rowniez cieplutko pozdrawiam
    Zauberi- bardzo proszę

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak z wiórkami to musi być powalalający w smaku .Pycha !!!!!!!!!!!!!!!.Miłej niedzieli

    OdpowiedzUsuń
  11. Lutka-Tobie rowniez milego dnia zycze

    OdpowiedzUsuń