wtorek, 15 maja 2012

wytrawne, pikantne muffinki z serem i sosem serowym


Cos dla seromaniakow, ale i smakoszy wytrawnych muffinek.
Szybkie w wykonaniu- jak to muffinki, mozna rzec-blyskawiczne, ale i bardzo smaczne.
W wersji pikantnej z cayenne, lub bez, pod lagodną serową pierzynką.
Macie ochote sprobowac?


przepis pochodzi stąd

http://www.food.com/recipe/cheddar-cheese-muffins-53561

skladniki

225 ml mleka
43g roztopionego, ostudzonego masla
1 duze jajko, roztrzepane
szczypta cayenne-opcjonalnie
195g mąki pszennej
1 lyzka proszku do pieczenia
1 lyzka cukru
1/2 lyzeczki soli
ok 75-80g startego sera zoltego cheddar




Piekarnik rozgrzac do 175stC
W duzej misce mieszamy mleko, roztopione maslo, jajko i cayenne
Do drugiej miski przesiewamy mąke, proszek do pieczenia, cukier i sol, mieszamy z serem.
Skladniki suche dodajemy do mleka i mieszamy do polączenia skladnikow.
Ciasto bedzie grudkowate. Przekladamy je do przygotowanej formy muffinkowej, ja uzylam silikonowych, wiec nie natluszczalam.
Pieczemy ok 25 min. Studzimy. Ja dodatkowo polalam sosem serowym, uzylam gotowego z Knorra.


zapraszam





10 komentarzy:

  1. muffiny chyba najbardziej lubię własnie wytrawne. ten rozpływający się ser spowodował u mnie gwałtowne burczenie w brzuchu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oliwek- ja tez szukam alternatywy dla slodkich muffinek, czasem trzeba troche odmiany..

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne :)
    Chetnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Majanko- zapraszam, czestuj sie...

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeju ,jeju ja chcę chociaż jedną taką maleńką .Wyglądają cudownie

    OdpowiedzUsuń
  6. Lutka- nie moge powiedziec, ze są slodziutkie, ale jesli lubisz ser, to zapraszam..

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają bardzo smakowicie, też lubię muffinki na słono z przepysznym serem zawsze, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Basiu wstyd mi, ale ja jeszcze muffinek w wersji wytrawnej nie jadłam i nie piekłam:) ale w końcu sie skuszę, bo tak smakowicie wygladają te Twoje, ze hej:) buziaki wielki zasyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Słonych nie jadłam, przepis do wypróbowania:) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Samantho- mnie smakowaly szczegolnie jeszcze cieple
    Jolus- nie kazdy lubi takie smaki, ale trzeba sie przekonac, moze Ci zasmakują
    Jolu- dla amatorow sera są ok, ale niektorzy wola slodkie. Mozna dodac ziola lub papryke, szynke- wybor calkiem spory.

    OdpowiedzUsuń