poniedziałek, 24 września 2012

kakaowe muffinki z budyniem



Takie połączenia bardzo mi odpowiadają. Z jednej strony proste i szybkie w przygotowaniu, a z drugiej cos ciekawego i z niespodzianką w srodku. U mnie niespodzianke stanowilo nie tylko budyniowe nadzienie ale i dodatkowo skrywajacy sie w srodeczku orzech.







Przepis na te cudowne muffinki znalazlam tutaj

http://blogani.blox.pl/2009/02/MUFFINKI-Z-BUDYNIEM.html

Do muffinek potrzebujemy

300g mąki,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1 łyżeczka sody,
szczypta soli,
150g masła lub margaryny,
160g cukru,
170 ml mleka,
2 jajka.

ja dodalam jeszcze 2 lyzki kakao i 2 lyzki mleka wiecej

Dodatkowo

1 budyń waniliowy
300ml mleka
2 łyżki cukru.

Z podanych skladnikow gotujemy budyn.



Mieszamy roztopione i przestudzone maslo lub margaryne z mlekiem i jajkami.
Osobno mieszamy skladniki suche. Do suchych wlewamy mokre i mieszamy.
Do przygotowanych foremek nakladamy po lyzce ciasta, nastepnie lyzeczke budyniu i ponownie lyzke ciasta. Ja dodatkowo do bydyniu wcisnelam po jednym laskowym orzechu.


Muffinki pieczemy w 190 st okolo pol godziny.
Dla lasuchow polecam polanie ich roztopiona bialą czekolada z odrobina smietany. Smakuje wybornie.





17 komentarzy:

  1. Mmmm... bardzo smakowite ;) zjadłabym...

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. nam bardzo smakują, koniecznie musisz sprobowac...

      Usuń
  3. Cudownie to wygląda, piękne muffinki z niespodzianką w środku, a że pyszne, to nie muszę pytać ! Pozdrawiam :)
    P.S.
    Och nawet nie wiesz jak bardzo się za Tobą stęskniłam i Twoimi bajecznymi wypiekami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo dziekuje, strata naszej kochanej Diany( ulubionego kroliczka) skutecznie odwiodla mnie od blogowania, ale powolutku wracam...

      Usuń
    2. Bardzo mi przykro... też kocham zwierzęta i zawsze przeżywam chorobę mojej pupilki "Paputka". Serdecznie pozdrawiam i wracaj do nas :)

      Usuń
    3. Dzieki, mysle, ze z kazdym dniem bedzie lepiej ...

      Usuń
  4. Basiu, jak to dobrze, że jesteś:) Mufinki muszą byc przeprzeprzepyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak powolutku wracam, na muffinki serdecznie zapraszam, wg mnie sa pyszniaste.Buziaczki.

      Usuń
  5. Chyba muszę się na nie skusić. Wyglądają tak pysznie. :)
    Miłego dnia Basiu:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Majanko polecam serdecznie, mysle, ze Ci beda smakowac. Rowniez milego dnia Ci zycze i sciskam mocno.

      Usuń
  6. Co za piękny "kwiatuszek" :)))

    OdpowiedzUsuń
  7. Basiu pięknie Ci wyszły .Po składnikach widzę ,że muszą dodatkowo byc przepyszne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla smakoszy kakao i budyniu bedzie to strzal w dziesiatke, ale polecam wszystkim..Pozdrowionka

      Usuń
  8. Fantastyczny kształt mają te babeczki ...a dla takiej niespodziankito warto sięgnąć po kolejną i kolejną:) buziolek

    OdpowiedzUsuń